Expert på manglende kundeservice

Som nevnt i en tidligere blogg (Nytt datautstyr for en Gammel mann) anskaffet jeg ny PC i romjulen. Jeg kjøpte den hos Expert på Slependen. Det skulle jeg kanskje ikke gjort.

Første helg i mars brøt PCen sammen. Det viste seg at harddisken var ødelagt, en garantiskade jeg ikke skulle betale for. Men installasjon av Windows 10 på den nye harddisken måtte jeg betale for. Det mener jeg er feil, og skrev derfor til Experts kundesenter. Den videre korrespondansen omfatter ni e-poster og en telefonsamtale, og fortsatt har jeg ikke fått noe svar.

For nyinstallasjonen betalte jeg 690 kroner, et forholdvis lite beløp for meg, men tydeligvis stort for Expert. En bekjent har karakterisert Expert med ord som denne bloggen ikke tillater, og jeg begynner å tro han kan ha rett.

Klikk på bildet for å lese hele korrespondansen

For at mine lesere skal være foreberedt på hva de kan vente ved eventuelle reklamasjoner til Expert, har jeg gjengitt hele korrespondansen (klikk på bildet tilhøyre). Det ligger ikke til min natur å avslutte saken før den har fått en konklusjon, og den vil bli meddelt her.

.

.

.

2 kommentarer
___________________________________________________________________________

Share
Bli følger av denne bloggen – se øverst i spalten til venstre

Kommenter dette innlegget

Til innholdsliste for denne utgaven

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

Når du trykker på knappen “Publiser kommentar” nedenfor,
blir kommentaren sendt til Torgeir, som senere legger den ut her.

2 kommentarer til “Expert på manglende kundeservice”

  1. Siden du bor så nær Expert, hva med å møte opp i egen person og snakke med de hyggelige karene bak service-disken? Jeg mener i stedet for å sende en haug med eposter? Da hadde du sannsynligvis kommet mye lenger….
    Jeg har bare gode erfaringer med Expert.
    Ellers er jo ikke det installere Windows 10 noen heksekunst da, men du har kanskje ikke tid til slikt selv om timebetalingen blir brukbar? ;)

    1. Det var i gamle dager, før kjedenes tid, at man kunne man henvende seg til butikken og få løst et problem. Han jeg snakket med i service-disken på Slependen (jeg tror han heter Bjørn B., det sto på kassalappen) var ikke bare hyggelig, han var også en flink kundebehandler. Men han avgjør ikke Experts service-policy, som det så fint heter, så da må man henvende seg sentralt, f.eks. ved å sende en e-post. Og i praksis har jeg bare sendt én e-post, men jeg har måttet gjenta den flere ganger, dog uten at jeg har fått noe svar.

Det er stengt for kommentarer.